Sunday, February 27, 2011

Siapa ada kucing angkat tangan..!!!!!





\ (^__^) /

saya ada...saya ada...
hehehe...hye sume....
lama xupdate blog kan....
harini...MG nak cerita pasal benda yang MG rindu sangat2 arini......

MG rindu sangat dengan family & kucing2 MG..
kalau MG rindu family..MG terus kol, tgok fb, & baca blog dyorang..
sekurang-kurangnye...hilang ridu ni sikit..ye daaak???

tapi...tapi...dan tapiii...
bila MG rindu kucing2 MG, MG xdpt buat pape..
dyorang mana ada fb dan handphone...
kan kan kan....

soooo...
MG selalu layan gambar2 kuing MG yang kiut-miut ni..
presenting my kucingggss....


hye..nama saya SUCI..
bulu sy mcm kucing parsi..
mata sy biru...
sy betina..tp mengalahkan jantan..
& sgt benci kamera...huhuhu


hye..nama saya MR. DOT
saya mcm SUCI..tapi ada 1 tompok hitam kat kpala..
masa sy kcik...tuan sy ingtkan sy ni betina..
so, sy dpggl DOTTIE...
setelah menginjak remaja, baru tuan sy sedar
yg sy ni jantan...2 yg trus jd MR. DOT tu..
kikikiki

hye..sy ahli kuarga terbaru kat sini..
nama sy BUE-BUE
nama saya diberi kerana ketika lahir,
bulu sy paling gebu...
hobi sy pnjat pokok dan bergambar!!!

suci tgh tido..
eh...suci ke dot ni....
kuikuikui

terjaga dr tidur je...
tengok2 dy kat sblah MG...
apalagi...snap la...=D

ok...kalau korang tgok...mesti korang ingat MG ada 3 kucing je kan...sebenarnye taaakk...MG ada 8 ekor kucing!!!
masa mula-mula...MG ada 4 ekor kucing...
COMBI (si ibu) & anak-anaknye..(suci, dot & eyeliner)
kemudian..eyeliner menghilangkan diri bersama2 ibunya...
tinggal la dot & suci sahaja...


tetiba..si combi ni balik semula dengan perut membuyut..tau2, dy melahirkan 4 ekor anak kucing lagi..(generasi ke-2)
lahirlah..CIK-CIK(sbb dy pling kecik), NDUT-NDUT(yg ni paling gendut), BEAR-BEAR(muka mcm bear) & BUE-BUE...tapi...si combi ni menghilangkan diri lagi. CIK-CIK & BEAR-BEAR pulak kena curik...tinggal la SUCI, DOT, BUE-BUE dan NDUT-NDUT..
yg lagi 2 ekor tu...MG langsung xpnh tgok :'(...tapi sekurang-kurangnya MG pnh jumpa NDUT-NDUT..

meet NDUT-NDUT


dy ni pemalu sikit...



tapi xsmpi 2 hari, NDUT-NDUT meninggal dunia..cdey sgt waktu tu...sbb dy plg comel...bulu putih gebu, mata biru..& sgt manja..tinggal la BUE-BUE sensorang yg baru berumur 3bulan waktu tu...cinonet je dy ni...oleh sbb DOT sgt menyerupai COMBI, BUE-BUE selalu rapat2 kat DOT..malahan selalu g cari susu kat badan si DOT ni..tapi dy kan jantan...tapi dy xkisah pun...layan je kehendak si BUE-BUE ni...mmg abg penyayang kan..ok la..sdah2 la cite lovey-dovey diorang ni...jom layan si BUE-BUE yang photogedixs ni...oooppss, photogenics...hehehehe



tmpat kegemaran dy..
pokok bunga ketras ayah...
banyak duri k...tapi dy cilok sana sini..
macam xde duri pun...

dy sgt suka pndg kamera..
kna flash pn..
muka tetap maintain...
bajet cun la tu...kikiki

gambar di mailbox harus ada...
hehehehe

caaaakkkk...

yeaaargghh..dy mengamuk!!!!



MG kata kat dy..
BUE-BUE wat muka innocent cikit...
terus jadi macam ni..
kuikuikui...mmg pndai posing laaa..


nga tiru aksi monyet2 bergantungan..
tak pun muka ala2 amber chia...
wakaka..

yang ni muka ala2 sapa lak ek???

stand up!!!!
selamat pagi cikguuu..
hehehehe
heheheh...da lah ek...nanti MG letak gambar si BUE-BUE ni beraksi lagi...sesapa yg ada kucing...meh la kongsi ngan MG..love u alllzz...

xoxo..




3 comments:

Anonymous said...

ndut2 comel!!!! nak nak... suci pun comel jugak..

rajalalalat said...

alaaa, ndut2 ke yg mati?? comelnya dia. sy suka :(

cik syue said...

saya xsuka kucing...
hahhaa...