Tuesday, May 3, 2011

Jikalau aku punya pemutar masa....

3 mei 2005...10.40 mlm..

hari dan waktu yang paling aku elakkan..
jikalau aku ada pemutar masa..
akanku pergi ke waktu itu...
aku ingin menyelamatkan dirinya...

jikalau aku masih tidak dapat berbuat demikian..
sekurang-kurangnya aku ingin katakan padanya..
aku sayang dirinya..sepenuh jiwaku..
tiada sesiapa yang dapat mengganti dirinya dalam hidupku...
aku ingin memohon maaf atas segala kesilapanku..
aku ingin meluangkan masa bersamanya sehingga ke penghujung waktu..

jikalau aku punya pemutar masa..
aku ingin ikut dirinya...
biar aku ganti nyawaku dengan nyawa adikku..
biar aku temankan dia di sana...
kerna aku ingin berada di sampingnya..
buat selama-lamanya...

jikalau aku punya pemutar masa..
akan ku halang daripada semua ini berlaku..
akan ku rosakkan kereta itu..
agar ia tak dapat bergerak ke destinasi maut itu...

tapi semua ini tidak akan berlaku..
ini hanyalah angan-anganku..
apa yang aku mampu...
doakan kebahagiaan mereka di sana..

aku rindukan mereka...
aku rindukan ayahku...
aku rindukan adikku..
aku ingin mereka di sampingku..

aku benci tarikh ini..
aku benci waktu itu...
tapi apakan daya..
setiap tahun, ia akan datang padaku...

dan pabila tarikh ini datang menjengukku..
air mataku  jatuh ke pipiku..
mengenangkan orang yang aku sayangi..
sudah berada di alam yang pasti..


sentiasa dalam ingatan...arwah ayahku yang tercinta Haji Mazlan Bin Haji Ahmad dan arwah adik comelku..Muammar Affif Qashree Bin Haji Mazlan...alfatihah...(i miss them sooo much T.T)


in memory...alfatihah...


No comments: